9 Kasım 2012 Cuma

Domates Soslu Biber Turşusu Tarifi


Domates Soslu Biber Turşusu Tarifi.. Bu gün sizlere severek yiyeceğiniz ve iştah açıcı bir turşu tarifi vermek istiyorum. İşte benimde evde sürekli yaptığım ve yemeklerde tükettiğim turşu tarifi, şimdiden afiyet olsun..
Malzemeler (2 kg.lık kavanoz için)
  • 300 gr. kadar süs biberi
  • 2- 2,5 kg. kadar domates
  • 7-8 iri diş sarımsak
  • 1 çay bardağı üzüm sirkesi (olmasa da ekşiyor ama sirke tadını seviyorsanız koyun)
  • 2 yemek kaşığına yakın salamuralık kaya tuzu
  • Üzerini kapamak için yarım demet maydanoz ve zeytinyağı
Soslu Turşu nasıl yapılır?
  • Biberleri yıkayıp saplarını çıkarın
  • Bıçakla biberlerin uçlarını kesip kavanoza atın.( biberler kavanozun üçte birini kaplamalı, daha fazla olursa sosun lezzeti azalıyor)
  • Domatesleri soyulmuş sarımsaklarla beraber robottan geçirin
  • Sirke tuz ve ekleyip iyice karıştırın.
  • Sosu biberlerin üzerine ekleyin ve karıştırın.
  • Kavanozun ağzında 2 parmağa yakın boşluk bırakın çünkü domates ekşidikce kabarıyor.
  • Hava kabarcıklarının yukarı çıkması için yarım saat kadar bekleyin
  • Bu süre sonunda temizce yıkadığınız maydanozu doğramadan turşunun ağzına yerleştirin.
  • Üzerini hava almayacak şekilde zeytinyağı dökerek kapatın.
  • Kavanozun ağzını sıkıca kapatıp güneş  almayan bir yerde 7 ila 10 gün kadar  bekleyin.
  • Turşuyu açtıktan sonra serin bir yerde, tercihen buzdolabında saklayın.
Notlar:
  • Ben sosun içine, zamanla ağırlaştığına inandığım için yağ katmıyorum sadece üzerini kapamak için yağ kullanıyorum.
  • Ben katmadım ama siz isterseniz sosun içine de maydanoz doğrayabilirsiniz.
  • Domates soslu turşu çok asitlendiği için  çok taşıyor. Bu yüzden turşunun altına muhakkak bir altlık veya tabak yerleştirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler