20 Kasım 2012 Salı

Kornişon Turşu Nasıl Yapılır? Kornişon Turşu Tarifi

Kornişon Turşu Nasıl Yapılır? Kornişon Turşu Tarifi.. 

Malzemeler:
2 kg. kadar kornişon
4 adet konserve kavanozu
2 Litre Kadar kaynatılıp soğutulmuş su
1 litre elma sirkesi
6 çorba kaşığı iri deniz tuzu tercihen kaya tuzu
Bir bağ dereotu
Bir bağ kereviz yaprağı ( tercihen )
14 ile16 diş sarımsak ( soymayı unutmayın )

Yapılışı:
2 litre suyu kaynatıp, içine 6 çorba kaşığı iri deniz tuzu ilave ederek suyun içinde eritiyorum,soğumaya bırakıyorum.

Kornişon salatalıkları güzelce yıkıyorum, üzerinde toprak atığı kalmaması gerekiyor. Genellikle çamurlu oldukları için tırtıklı olan dış yüzeyinde hiçbir şey kalmamalı. Salatalıkların baş ve uç kısımlarını kesiyorum ve bıçağın ucu ile deliyorum.

Delme işlemini sakın ihmal etmeyin. Delme yapıldığı zaman turşunun suyu salatalıkların içine girebiliyor ve içinin de çıtır olmasını sağlıyor.

Salatalıkları aralarına sarımsak ve dereotu(maydanoz'da olabilir)ekleyerek kavanozlara diziyorum.Sirkeyi ve tuzlu suyu bir kapta karıştırıp eşit miktarda kavanozlara dolduruyorum,salatalıkların yüzüne çıkacak kadar,isteyen birkaç adet limon tuzu'da ekleyebilir.turşuyu diri tuttuğu söylenir,büyüklerimiz tarafından.Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler